chefjosephhadad.ro

Blog

Când ar trebui și când nu ar trebui mâncarea trimisă înapoi

No Comments

Vizita la restaurant ar trebui să fie un moment plăcut, de relaxare și de bucurie alături de cei dragi. Iar mâncarea aleasă ar trebui să satisfacă poftele. Însă nu întotdeauna ceea ce vine în farfurie este pe gustul celui care a comandat. Uneori din vina bucătăriei, alteori din vina sa. Deci, care sunt momentele în care ar trebui trimisă înapoi mâncarea și care sunt cele în care ar trebui să vă asumați alegerile?

Probabil că ați văzut prin filme secvențe în care protagonistul fie mânca trei sferturi din farfurie, după care decidea că este momentul să facă scandal pentru a primi un alt fel de mâncare sau banii înapoi. Sau, de asemenea, faze în care umblau cu gândaci în cutiuță și îi aruncau în farfurie în același scop. Toate acestea sunt exemple de „așa nu”, mai mult sau mai puțin romanțate. Dar care sunt exemplele de „așa da”?

Când ospătarul se prezintă la masă cu o altă mâncare decât cea comandată, atunci acesta este motiv întemeiat de a o trimite înapoi. Chiar și dacă greșeala este una mică, cum ar fi că ați comandat cartofi dulci prăjiți și vi s-au adus cartofi normali prăjiți, tot ar trebui trimisă înapoi comanda nepotrivită, pentru că, deși este omenește să greșești, de vină a fost neatenția celui care a preluat-o. Dar, oricum ar fi situația, important este ca returul să fie făcut într-un mod politicos.

Pe de altă parte, dacă vă știți cu alergii la diverse ingrediente, cel mai bine este să întrebați chelnerul dacă ceea ce vă doriți să comandați conține sau nu respectivul ingredient. Dacă ați uitat să faceți acest lucru, greșeala este a voastră și, în acest caz, poate găsiți pe cineva la masa dornic să se bucure de preparatul respectiv, în vreme ce vă comandați altceva, dar nu e motiv de a o trimite înapoi în bucătărie.

Atunci când mâncarea este prea crudă sau prea arsă, este clar un motiv de a fi trimisă înapoi. Însă, aici intervine o problemă de percepție pentru că uneori aceasta diferă de la client la bucătar. Atunci când nu sunteți mulțumiți de modul de pregătire, cel mai bine ar fi să îl rugați pe ospătar să îl cheme pe bucătar pentru a discuta direct cu acesta detaliile. La fel și dacă mâncarea este prea rece sau prea caldă. Nu e nicio rușine în a cere ca supa să fie mai fierbinte, iar acest lucru se poate remedia imediat.

Obiectele găsite în farfurie sunt clar un motiv de a o trimite înapoi. Fie că este o banală coajă de ou sau ceva mai grav, este clar greșeala restaurantului și atunci trebuie să și-o asume. Și acesta este și singurul mod acceptabil în care o porție aproape terminată poate fi trimisă înapoi sau scoasă de pe notă: dacă la un moment dat s-a găsit ceva în ea. În rest, o farfurie aproape goală nu are niciun alt motiv să fie refuzată.

Tot greșeala restaurantului este și atunci când preparatul sosit la masă nu corespunde cu descrierea din meniu. Și să nu uităm de vesela murdară, care este clar motiv de a returna o farfurie sau un pahar.

Când o farfurie se întoarce întreagă în bucătărie, bucătarul vrea să știe motivul. Iar un simplu „nu îmi place” nu este un motiv rezonabil pentru care preparatul să fie refuzat. Gusturile diferă și nu poate să placă tot tuturor, însă dacă nu sunteți siguri de preferința pentru alegerea respectivă, fie nu comandați, fie vă asumați alegerea, nu înainte, însă, de a cere toate detaliile de care aveți nevoie despre produsul respectiv.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 2 3 4 5