chefjosephhadad.ro

Blog

Rezervările reduc risipa

No Comments

Piața de restaurante din România începe să se dezvolte și începem să împrumutăm din obiceiurile țărilor cu o istorie mult mai lungă în acest domeniu. Ei le-au testat pe toate, iar noi avem acum posibilitatea să luăm ce este mai bun. Și despre unul dintre acestea vreau să vă povestesc acum.

Rezervările. De ce să le facem?

Rezervările nu îți garantează doar locul la un restaurant aglomerat în ziua și ora la care vrei, ci au o importanță majoră și pentru business. Astfel, bucătarul știe pe ce număr de oaspeți să se bazeze și își poate face o un plan de aprovizionare și de pregătire a ingredientelor.

Pentru că multă lume decide să anuleze rezervarea în ultimul moment sau nici măcar atât, ci pur și simplu să nu mai apară, risipa crește, iar pierderile economice sunt considerabile. Noi nu avem neapărat cultura respectului față de business-urile care nu ne aparțin, însă bunul simț este foarte important.

Multe din restaurantele de top din Occident au instaurat politica plății în avans, astfel încât să își asigure continuitatea operațiunilor. Restaurantele cu stele Michelin, de exemplu, investesc foarte mult atât în ingredientele de calitate foarte bună, cât și într-o echipă mare în bucătărie, care să poată găti preparate memorabile ce necesită mult timp și dedicare. Bazându-te pe un sistem de rezervări bine pus la punct, poți comanda acele ingrediente perisabile strict cât ai nevoie, reducând astfel risipa.

Un lanț important din America, de exemplu, pierdea 800.000 dolar anual din rezervările neonorate ale clienților. Procentul zilnic al neprezentărilor era de 12-15%. Odată cu introducerea plății în avans a mesei, incidența a scăzut la 1%! Astfel, restaurantele din străinătate aleg fie să încaseze în avans prețul complet al unui meniu de degustare pentru fiecare participant, urmând ca la fața locului oaspeții să mai achite doar prețul băuturilor, fie încasează un avans care apoi se scade din nota finală dacă vorbim de un meniu a la carte. Este o practică sănătoasă pentru industria de ospitalitate și de responsabilizare a clienților. Atâta vreme cât suntem dispuși să plătim rezervările de hotel în avans, de ce nu am face același lucru și pentru experiența unei cine memorabile?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 2 3 4 5